تعبیر خواب پ

تعبیر خواب حرف پ

پستان بند

محمد بن سیرین گوید:

پستان بند در خواب، زن را عز و مرتبت و کامروائی بود و مردان را زخم تازیانه و غم واندیشه بود. اگر زنی بیند که پستان بند نو و تازه داشت، دلیل بود که عز و مرتبت یابد و به کام رسد. اگر زنی بیند که پستان بند داشت، دلیل بود که مال و نعمت یابد و شادمان گردد. اگر مردی بیند، دلیل بر خذلان و نامردای از همگان است.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

داشتن پستان بند برای زنان امری است عادی که بر زیبایی و تناسب آنها می افزاید و برای مردان غیر طبیعی است و زشت. در خواب نیز همین معنی را می رساند چون اگر مردی در خواب ببیند که پستان بند بسته با آشفتگی کارها و نابسامانی امور شغلی رو به رو می شود بی آن که جنبه مالی و مادی داشته باشد ولی اگر زنی ببیند که پستان بند بسته برای او شعفی پیش می آید مخصوصا پستان بند نو و سفید باشد. تعارف پستان بند به دیگری تامین شرف و آبروست برای هدیه گیرنده. اگر زنی به زنی دیگر پستان بند تعارف کند یا برای او از بازار بخرد عملی می کند که در نتیجه به گیرنده پستان بند سودی اخلاقی می رسد نه مالی و چنانچه این پستان بند به مردی تعارف شود کاری انجام می گیرد که به حیثیت و آبروی او خدشه وارد می آید. پستان بند برای دختران جوان نوید عشق است ولی برای پسران جوان نامطلوب است. کرست نیز از پوشش های مخصوص خانم ها است و دیدن آن در خواب برای مردان خوب نیست. چنانچه مردی در خواب ببیند که کرست بسته یا کرست خریده که نمی داند به چه کارش می آید نشان آن است که نزد مردم شرمنده می شود و عملی خلاف انجام می دهد که شایستگی سرزنش و ملامت پیدا می کند. اگر خانمی در خواب ببیند که کرست نو بسته چنانچه مجرد باشد خواستگار پیدا می کند و اگر شوهر داشته باشد نزد شوهرش محبوبیت می یابد کرست کهنه تعبیر معکوس دارد و چنانچه خانمی ببیند کرست پاره و نامناسبی دارد از چشم شوهرش می افتد. اگر زنی در خواب ببیند از شوهرش کرست هدیه گرفته صاحب فرزند می شود.

پستان

درخواب دختر است و آن چه در پستان بیند، از زیادت و نقصان و صلاح و فساد آن،جمله بر دختران کند. اگر بیند از پستانش شیر روان شد، دلیل که بر دخترش نعمت و روزی فراخ شود و مال حلال یابد. اگر بیند بدل شیر از پستانش خون روان شده بود، دلی که مال حرام یابد. اگر بیند که پستان او بیش از اندازه فرود آویخته بود، دلیل که دختری یابد. اگر مردی بیند در پستان او شیر جمع شده بود، اگر زن ندارد، زن خواهد و فرزندش آید. اگر زن دارد غنی شود. اگر این خواب را عجوزه بیند، دلیل است بر درویشی وی. اگر زن جوان این خواب را بیند، دلیل که عمرش دراز است. اگر دختری بیند، دلیل که در خوردی بمیرد.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر مردی بیند که پستان مردی می مکد، دلیل که بیمار شود. اگر زنش آبستن بود، پسر آورد. اگر زن بیند که از پستان میخورد، دلیل که کار دنیا بر وی بسته شود.

جابر مغربی گوید:

پستان مرد در خواب، زن او است و پستان زن، دختر وی. اگر زنی بیند پستان او بریده است، دلیل که دختری بمیرد. اگر مردی بیند که بریده است، زنش بمیرد. اگر زنی بیند در زیر پستان، پستانی دیگر برآمد، دلیل که دختر آورد. اگر بیند هر دو پستان او بزرگ شده بود، دلیل که احوال فرزندانش نیکو است، یا دختر را به شوهر دهد. اگر بیند از هر دو پستان خود شیر می خورد، دلیل است که او را غم و ملامت رسد. اگر بیند از پستان وی شیر به شکم او می شد، دلیل او رازیانی رسد. اگر بیند که یک پستان بسوخت، دلیل که دخترش را شغلی افتد از پادشاهی. اگر بیندبر مالش زیادت شود، لیکن با مردمان ملامت است.اگر زنی بیند که او را پستان آویخته بودند، دلیل که از حرام پسری آورد.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن پستان در خواب بر پنج وجه است.

اول: فرزندان.

دوم: دختران.

سوم: خادمان.

چهارم: دوستان.

پنجم : برادران.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

معبران پستان را در خواب دختر تعبیر کرده اند و شیری که از پستان می تراود نوشته اند که نعمت است که باز به همان دختر باز می گرددو مربوط می شود. خون به جای شیر از پستان، مالی است حرام و پولی است غیر مشروع که از طریق غیر مجاز تحصیل می گردد و برخی از معبران نوشته اند مال یا غنیمتی است که با رنج و ستیز به دست می آید اگر زنی در خواب ببیند به جای شیر از پستانش خون می تراود از طرف دخترش به او رنج و ملال می رسد. اگر مردی ببیند که پستانش شیر آورده چنان چه مجرد باشد عاشق می شود و ازدواج می کند و اگر متاهل باشد به نعمت و ثروت می رسد. برای زن و دختر جوان دیدن این خواب کاملاطبیعی است و نشانه سلامت و عمر طولانی است. برخی از معبران نوشته اند پستان مرد در خواب همسر او است و پستان زن دختر او و پستان دختر سلامت و عشق و احساس او. اگر زنی ببیند که پستان او را بریده اند جان و سلامت دخترش در خطر است و خواب از یک حادثه نامیمون خبر می دهد و اگر دختری ببیند که پستان او را بریده اند در عشق شکست می خورد و در مراحل احساسی که در پیش دارد کامیاب نمی شود.

آنلی بیتون می‏گوید:

دیدن پستان حیوانات شیرده در خواب، بیانگر آن است که شما دچار ضرر و زیان مالی می‏شوید.

پست و پاکت

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پست و پاکت در خواب تعبیر یکسان دارد و کلا خبر است و امید. انتظاراتی که در بیداری داریم در خواب به صورت پاکت یا باجه پست ویا پست خانه یا پست چی ظاهر می شوند. همه این ها گویای برخورد ماست در آینده با غیر منتظره ها و حوادثی که پیش می آیند در حالی که ما انتظارشان را نداریم یا منتظر و چشم به راه چیزی هستیم که رسیدن آن دیر پائیده. اگر پاکتی سر بسته و تمبر دار یامهر شده به دست شما دادند رازی می شنوید و خواب شما می گوید در روزهای آینده رازی پنهان نزد شما فاش می شود که کسی دیگر از آن خبر ندارد یا مصلحت نیست دیگران بدانند. اگر پاکتی داشتید که مهر و تمبر نداشت و سر آن باز بود خبری می شنوید که گفتن آن به دیگران بلامانع است. اگر در خواب دیدید که پاکت سربسته و مهر شده را گشودید از غصه و غمی فراغت می یابید.

محمد بن سیرین گوید:

اگر کسی که سواد ندارد پاکت و نامه ای را دریافت کند خبری است از زمان مرگ او، اما این درست نیست چرا که در زمان ما نامه و پاکت را برای اشخاص باسواد نمی فرستند چه بسا برای بی سوادان هم پاکت هائی می رسد. پست چی مبشر خبر است. اگر از باجه پست بسته یا پاکتی دریافت داشتید سودی می برید و پولی به دست می آورید وا گر پاکتی به باجه پست دادید یا در صندوق افکندید به کسی اعتماد می کنید.

پژواک

آنلی بیتون می‏گوید:

شنیدن پژواک صدای کسی در خواب، بیانگر آن است که روزهای بدی پیش رو دارید.

پزشک قانونی

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید برای تعیین هویت کسی به پزشکی قانونی می روید ، علامت آن است که خبر مرگ یکی از نزدیکان شما را متحیر خواهد ساخت .

۲ـ دیدن اجساد در پزشکی قانونی ، نشانة آن است که نومیدی و اندوه گریبان شما را خواهد گرفت .

پزشک

لیلا برایت می‏گوید:

دیدن پزشک در خواب، بیانگر آن است که سلامتی شما در خطر است. اگر در خواب ببینید که پزشک شده‏اید، به این معنی است که برای رسیدن به اهدافتان تلاش بسیاری می‏کنید. اگر در خواب ببینید که با پزشکی مشغول صحبت هستید، به این معنا است که کارهایتان با موفقیت به انجام می‏رسند.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱٫اگر دختری در خواب ببینید که بیمار است و به پزشک مراجعه می‏کند، به این معنا است که می‏تواند بر ناراحتی‏های خود غلبه کند.

۲٫ اگر دختری پزشکی به خواب ببیند ، نشانة آن است که از زیبایی خود برای خوشگذرانی های سبکسرانه استفاده می کند . اگر بیمار باشد و چنین خوابی ببیند ، نشانة آن است که بر ناراحتی و نگرانی خود به زودی غلبه خواهد کرد .

۳٫ اگر دختری پزشک پریشان و مضطربی را به خواب ببیند ، نشانة آن است که در زندگی سعی و تلاش بیشتری برای پیش بردن اهدافش خواهد کرد .

پریشانی

آنلی بیتون می‏گوید:

اگر خواب ببینید که موضوعی باعث پریشانی شما شده است، بیانگر وقوع پیشامدهای ناگوار است. دیدن پریشانی و ناراحتی دیگران در خواب، نشان‏دهنده‏ی آن است که بیماری شما را تهدید می‏کند.

پریدن

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

پریدن و جستن در خواب تعبیر و تحول است در زندگی بیننده خواب. اگر در خواب ببینیم که جست و خیز می زنیم و می پریم یا از زمین روی دیوار می پریم و از دیوار روی بام به همان نسبت که بالا می رویم خواب ما از یک دگرگونی همراه با پیشرفت خبر می دهد و اگر عکس این بود تحولی پیش می آید که در نتیجه تنزل می یابیم. اگر بیننده خواب ببیند که می جهد و به راهی دور می رود نشان آن است که سفری در پیش داردبه طول جهش در خواب. اگر در خواب از خشکی به آبی صاف و روشن جستیم که در آن آب ماهی بود و شن ریزه های کف آب دیده می شدخوابی است بسیار امید بخش و خوب چرا که از یک پیروزی بزرگ خبر می دهد ولی اگر آب کدر و گل آلود بودخبری است از یک شکست. اگر آب متعفن بود و در آن جستیم گرفتار یک بیماری فوری و ناگهانی می شویم. همین حال است اگر از جائی روشن به تاریکی بپریم. چنانچه بیننده خواب ببیند از جائی تاریک به محلی روشن می جهد تحولی مطلوب پیش می آید و مشکل او گشوده می گردد. اگر بیننده خواب ببیند که برای جستن عصا و یا چوبی به دست دارد به کسی تکیه می کند. اگر آن عصا چوبی بود تکیه گاهش محکم نیست و اگر آهنین بود محل اتکا او محکم است. به طور کلی جستن در خواب قبول تحول است و سفر نیز نوعی تحول و دگرگونی است در زندگی زیرا معبران کهن جستن را به سفر رفتن تعبیر کرده اند.

آنلی بیتون می‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید از روی چیزی می پرید ، علامت آن است که با کوشش به هر چه که می خواهید دست می یابید . اما اگر خواب ببینید در حین پریدن به زمین می افتید ، علامت آن است که اتفاقهای تلخ ، ادامه زندگی را ناممکن می سازد .

۲ـ اگر خواب ببینید از روی دیواری به پایین می پرید ، علامت آن است که در امور عاطفی شکست خواهید خورد .

پری دریایی

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید در آبهایی روشن چند پری دریایی تن خود را می شویند ، نشانة آن است که غرایز شهوت آلود ، شما را به راهی تاریک خواهد کشاند .

۲ـ اگر خواب ببینید پری دریایی از دریا بیرون آمده است ، علامت آن است که به نومیدی شدید دچار خواهید شد .

۳ـ اگر دختری خواب ببیند پریان دریایی در آبها تن خود را می شویند ، علامت آن است که دیگران به او محبت و لطف زیادی خواهند کرد .

۴ـ اگر دختری خواب ببیند مبدل به پری دریایی شده است ، نشانة آن است که با جذابیت و زیبایی خود به دیگران فخر خواهد فروخت .

لیلا برایت مى‏گوید:

دیدن پرى دریایى زیبا در خواب، بیانگر وقوع پیشامدهاى غیرمترقبه است. اگر در خواب چند پرى زشت را مشاهده کنید، یعنى در انجام کارها دچار مشکل میشوید.

پری

آنلی بیتون مى‏گوید:

دیدن پری در خواب ، علامت سعادت و خوشبختی است . معمولاً در یکی از صحنه های خواب چهره ای زیبا از کودک یا زنی مهربان خواهید دید .

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب چند پرى را دیدید که دور شما مى‏گردند، یعنى در انجام یکى از کارهایتان دچار شک و تردید شده‏اید. اگر خواب ببینید که چند پرى از شما دورى مى‏کنند، به این معنى است که احتمالا موضوعى شما را ناراحت خواهد ساخت.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: